Friday 11 July 2014

Kamus Ramadhan 1435H : Day 11

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani …

                Assalamualaikum wbt . Alhamdulillah bertemu Ramadhan 11 . Hari ini bersahurkan 3 keping roti disapu jem pandan . Roti wakaf adik naziha .. hehe … J Selepas Subuh , ana bersengkang mata sebentar untuk mentelaah sebahagian ilmu untuk kertas peperiksaan terakhir esok , Labour Law (HRM582) . Hari ini ana rancang untuk menghabiskan semua bab mata pelajaran tersebut . InShaaAllah tengoklah mana yang termampu . Tambahan , ana nak tolong bersihkan rumah untuk clearance Sabtu ini yang tak dapat ana turut serta memandangkan ana pulang ke rumah lebih awal daripada yang lain .

                Selepas merehatkan mata , ana bersiap untuk melihat-lihat dan bertanya khabar handphone ana yang sudah masuk ‘bengkel’ sejak minggu lepas lagi . Tengah hari itu juga , ana ke bank urusan dengan ukhti ana . Risau juga mengenangkan ujian di bulan Ramadhan ini .  Handphone 2 kali rosak , sandal berganti sandal (2 la jadinya dalam masa tak sampai 3 hari) …

Hari ini ana diuji pula dengan beruk-band ana yang tak boleh diguna (bukan kerana tidak bayar bil) . Entah apa yang hendak Allah sampaikan pada ana . Masih tertanya-tanya . Di kotak fikiran ana hanya memikirkan ujian sabar dan kafirah dosa . Tambahan lagi , selepas pulang dari bank .. setiba sahaja di rumah , ana tukar simkad telefon bimbit ana tu .. Ya Allah Ya Tuhanku .. Ujian bertambah lagi bila simkad tu tak boleh diguna lagi . (Dah kenapa?) Simkad Maxis Youth Club , sepatutnya tamat servis tahun 2017 (ketika ana berumur 25 tahun) . Patutlah tak boleh hantar mesej . Rupa-rupanya bakal ditamatkan servis pada 27 Oktober 2014 . (Gila apa .. sedikit bengang di situ .. urm ..)

Buka hari ini , ana cuma kirim laksam pada Kak Tira . Mereka ke Bazar Peringgit . Suka benar ke sana . Besar , banyak pilihan juadah . Harga juga berpatutan . Laksam Peringgit lebih banyak kuantitinya berbanding di Taman Cempaka . Rasanya ana ada maklumkan pada sahabat tentang ini di entri yang lepas kan ? J

Waktu malam , ana tidur lebih awal . Petang tadi pun dah berkemas sedikit . Badan letih , otak pun letih . hehe .. InShaaAllah kita jumpa lagi di entri seterusnya okay? Sebelum tamat , ana kongsikan url video yang lain . Selamat menonton .



Sehingga bertemu lagi . Fi hifzillah . Aminn . Assalamualaikum wbt J

No comments:

Post a Comment